Lokalni pomen Bionike

Kadar tehnološke spremembe povzročijo izgubo konkurenčnosti industrije, je padec uspešnosti lahko nenaden, okrevanje pa traja desetletja. Trenutno se to dogaja nemški avtoindustriji. Volkswagen je napovedal 11 milijardni program varčevanja. Hyundai je nedavno začel prodajati avtomobile preko amazona. Veliko se govori o temu, da bo AI umetna inteligenca izpodrinila številne. Številke, ki krožijo (na primer) se gibljejo med 300 milijonov do 1 milijarde služb.

Vendar to se ne bo zgodilo v enem koraku. Nove tehnologije so predvsem možnost za podjetja in osebe, ki jih obvladajo, da z eno potezo opravijo delo petih ali desetih posameznikov. Ne glede ali gre na primer za grafično oblikovanje, video produkcijo ali za načrtovanje v arhitekturi ali proizvodnjo.

Zato postaja vedno bolj pomembno razumevanje možnosti novih tehnologij in kako jih uvajati tehnologije, kako jih uporabiti, drugače razmišljati, razširiti po podjetju, spremeniti z njimi stare vzorce. Tako za mlade podjetnike, da ne zabredejo v smer, ki jo AI orodja že obvladajo, ampak znajo s temi orodji delati hitreje in bolje na trgu. Enako velja za proizvodna podjetja, ki lahko pohitrijo proizvodnjo oziorma naredijo preskok v razvoju novih rešitev. Uspeh manjših in večjih gospodarskih družb je pomemben za lokalno skupnost, ker ohranja službe in krepi investicije.

Univerze imajo ta znanja, vendar bolj v celoviti teoriji in večletniih programih. Podjetja iščejo načine, da se hitreje prilagajajo. Tudi država je to prepoznala in začela priznavati tako imenovana mikrodokazila, torej krajše, praktične, taktične tečaje in usposabljanja na visoki ravni, ki naredijo industrijo konkurenčno.

Tukaj vstopa projekt Bionika, kjer je program izobraževanj nastal skupaj s podjetji, na zelo prilagodljiv način - skozii t.i. mikrodokazila. Prvi mikrodokazilni predmet se bo razpisal marca. Skupaj s kovačnico in kadrovskimi službami podjetji se spodbuja zavedanje o novih možnostih in omogoča mladim, da pridejo v stik s temi tehnologijami. Hkrati se dviguje verjetnost, da podjetja ne morajo oditi drugam, ker naše okolje ni konkurenčno. To so izhodišča, ki dobro povezujejo Kovačnico in Bioniko in prioritete lokalne skupnosti in podjetij.

Previous
Previous

HR KickOff 2024

Next
Next

Bionika dosegla cilje prvega leta delovanja